Als Beelddenk-coach werk ik met de leermethode Ik leer anders.
De leermethode is geschikt voor leerlingen die, ondanks bijles of hulp in de klas, niet of nauwelijks vooruit gaan. Deze leerlingen hebben vaak een leerachterstand of er wordt gedacht aan dyslexie of een andere (leer)stoornis.
De grootste groep mensen heeft een voorkeur voor woorddenken en daar sluit het huidige onderwijs bij aan. Beelddenkers hebben juist een voorkeur voor visueel denken. Daarnaast wordt de leerstof in kleine stukjes aangeboden (bottom-up leren), terwijl een beelddenker juist graag vanuit het totaalbeeld leert (top-down leren). Daardoor blijft de leerstof niet hangen of wordt het niet begrepen.
Het fijne van de leermethode Ik leer anders is, dat een leerling na één sessie merkt of de methode werkt.
Ook leerlingen met ADHD, autisme, dyslexie, dyscalculie, hoogbegaafdheid en hoogsensitiviteit kunnen iets hebben aan deze leermethode. Lees hier meer over op de officiële website van Ik leer anders.